lördag 27 oktober 2007

Kännetecken

Stog vid hyllorna på ICA igår för att köpa en massa gott till kvällens sällskap (tack för igår hörrni, det var mys på hög nivå), då min blick gled över till Singoalla paketen.

Singoallapaket.

Jag smakade på ordet. Kom plötsligt ihåg att någon gång för länge sedan (i sommmras typ) var Singoallapaket en stor del av min image. En image jag har verkligen ansträngt mig för att bygga upp och hålla fast vid (how about.....NOT!).

Sandra var Kaffe och singoalla. en liten del av henne var också en fotlänk som pinglade när hon gick.
Den fotlänken hade jag egentligen bara på mig för att min bror köpte den till mig, och jag ville vara snäll genom att använda den. Den lilla fulingen, som jag blev så van vid fick sitta kvar hela sommarn, då jag plötsligt märkte att den hade rostat. Inte så fräscht kanske.

Tänkte vidare i The Sandrow kind of way. Vad förknippar jag andra människor med?

Agne: solbrillor, blingbling, globala gymnasiumet.
(kolla även min "lär känna AG" om du vill veta mer om denna mystiska kvinna)

Sandra OHman: Te, mozzarellaost, fina shorts, dammsugare.
(Jag har inte ens själv förstått varför jag tänker på just de sakerna)

Maffe: ordet "fettokissen", bensin, smutsiga händer, lekparken.
(fettokissen. Det var fina tider)

Niclas: vampyrer, turkos, filmer, nudlar, fotboll.
(interskämt för hela slanten, saknar våra fotbollsstunder)

Mitra: Avokado, bagetter, twister, hörlurar.
(avokadon som blev dyrkad som en gud)

Ida: tatueringar, änglavingar, zelma, white tea.
(vitt te som vi säger i Sverige, drack vi för typ 3 år sedan. Tänker ändå alltid på Ida när jag dricker det)

Och alla andra som jag känner....

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du är en av dem bästa vännerna jag har! Vi måste ses snart. Jag är en korkad idiot. Och du vill säkert veta varför! JAG ÄLSKAR DIG!

Anonym sa...

Vad är mina kännetecken då? :)
NAjs blogg du har annars, fina tankar.

Anonym sa...

HAHA, åh underbart ju! i like that you define me with a dammsugare (; du är best!

Sandra sa...

mattias: 12 strängar, freddie mercury, gransnäs =)