tisdag 9 oktober 2007

Yabby och Batchi på äventyr

Låt mig utföra en karaktärsbeskrivning så att ni kan sympatisera med i berättelsen.

Yabby:
Har paranoia om att hon har en "dålig hårdag" (varje dag)
Har tagit världsrekord i grenen "att äta sjukt långsamt"
Blev smittad av hennes vapenslagares kaffeberoende någon gång på medeltiden (1an)
Jobbar aldeles för flitigt för att gå på V-town gymnasium.

Batchi:
Har en kamera som större än han själv
Vet vilken sida sexscenen i boken "Emanuel" är
Redigerar indiefilm aldeles för länge på nätterna
Har en skolambition som ligger nära noll

Det började en helt vanlig skoldag.
Batchi satt och var allmänt rädd. Han var rädd att taket ska rasa in, att Eninar skulle döda honom med sitt efternamn, att Per ska komma på honom med msn, att böckerna ska flyga efter honom och ge honom paper-cuts över hela kroppen, att köket ska få en gasläcka och explodera och skicka eldsflammor efter honom, att rektorn ska stänga av honom för att han oroar sig för mycket, att datorn ska stängas av när han skrivit massor på sitt arbete..

Yabby skrev på sitt arbete blott 10 meter därifrån.
Man kunde nästan höra hennes tankeprocsess. Om man skulle beskriva hennes tankeprocsess ljud med något fräsigt onomatopoetiskt ord skulle det nog vara: Cecilia Ceder.
Ibland frågar hon vad jag håller på med. Jag svarar att jag jobbar, när jag i själva verket gör något som är ännu vettigare, nämligen slösar min tid på bloggen. Men hon studerar ovetande, oskyldigt vidare.

PLÖTSLIGT!

tog vi lunch.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Och lunchen var det bästa i hela historien =D mmm PASTA!

Anonym sa...

haha, jag vill ha en forsättning på den hära. den var spännande, speciellt det där med lunchen (jag älskar mat). vad hände sen? *ispererande ögon*