tisdag 9 oktober 2007

Skoltidningen

Har just fått reda på att de kommer ge vår skoltidning namnet (trummvirvel)

- Torskpanetten.

Vilken besvikelse.

Jag har några egna alternativ dock (som alltid):

1. Einars Allehanda (Einar är vår karismatiske biblotikarie, om någon jag inte känner läser detta. Som jag ibland i mitt storhetsvansinne kan tänka, hybris here I come)

2. Detta är ingen skoltidning (rubrik)
Det är bara som det ser ut. (underrubrik)

3. Olika men ändå lika
- tidningen för alla de som väljer 96 jeans

(gå en runda i min skola, jag garanterar minst 5 par per dag)

4. Censur
- den förhandsgranskade versionen

(vår rektor lägger sig i allt vi gör)


Eller så kan Alex skriva skoltidningen så får vi färskt skvaller att fördriva tiden med. =P

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag ser gärna mera skvaller =)

/Yabby

A sa...

Dessutom hat krönikor utan dess like... och såklart skall jag skriva i skoltidningen any way

Anonym sa...

Jag kom på en till!

STRÖSSEL
- Tidningen som ger dig ditt drömyrke

/Yabby

Anonym sa...

torskpanetten är ju genialiskt! :D
alex du hatar dessutom skolan du också!
// david från tp ;)