måndag 26 november 2007

Vem känner man (inte)?

Du känner inte mig.

Jag är trött på att folk som egentligen inte vet vem jag är tror att de har sett allting som finns att se hos mig.

Du kanske har en bild av mig.

En bild som du har med hjälp av hastiga möten målat med förutfattade meningar och antaganden
om hur jag är

Du har bara skrapat ytan.

Jag har knappt känt mig rörd, jag kan inte känna dig, eller din närvaro.

Du försöker inte ens se.

Jag har försökt visa dig, jag ville att du skulle veta. men du är motvillig, vänder dig bort

förstår inte en stark antydan av mig
som jag är

Du påstår dig veta.

Du påstår att jag är någon, du kanske rent av berättar om mig för någon annan. Hos någon där ingen uppfattning av mig existerar.

Du säger att du känner mig.

Men det är inte jag, jag finns här i mina åsikter, tankar värderingar och handlingar.
de ställen där du glömt att leta


Det är ett slag i ansiktet att tro att jag inte är något mer

Mer än vad du vet, mer än vad du tror, mer än vad du säger
Att jag är

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är min idol, yes you are.