tisdag 13 november 2007

Dagens ord

Igår åt jag middag med familjen.

Hela familjen.

Det var ett tag sen nu, och det var ytterst trevligt nu när äldstebror är hemma. Jag har kommit till underfund med att vi är en grupp språkanalytiker allihopa. För att bevisa att min far är den som för det svenska språket vidare, hade jag nu tänkt att publicera lite pappa-ord och uttryck.

På stuberten
- synonymt uttryck för bums eller ögonaböj

Barnprogram på Tv
- kraftuttryck som är vanligt förekommande i trafiken

Hugg och slag
- lätt beröring av mor när hon petar på honom nattetid

Ogräs
- grönsaker

Roffe humor
dåliga skämt. Uppkallad efter min farfar (Rolf)



Som avslutning tänkte jag dra ett bror citat:

"Nehe du, den har jag tjingpax på!"

(Betyder: Nej Sandra, den vill jag ha när jag flyttar hemifrån)

2 kommentarer:

Anonym sa...

ät ditt ogräs nu på stuberten för barnprogram på tv'n idag var lika vilt som huggen och slagen om nätterna. så roffes humor är faktiskt bra. konsten att göra en novell av din fars fagra ord. det är ord, jag har inte mkt att göra, är trött och nu ska jag nog göra nått vettigt. me löv you!

Sandra sa...

haha underbaring <3