torsdag 17 januari 2008

Räntesatsen = mitt välbefinnande

Framtiden.

Jag vill ha den nu. Mer än något annat.

Samtidigt är den en aning ångestframkallande för att tiden inte längre räcker till. Tiden som ännu inte har infunnit sig, räcker inte till.

Det är ju hemskt! Som att jag tar ett lån från tidsbanken. Man vet då, genom att ta lånet kommer man att ha ångest varje gång man köper (använder tiden till) något, för att man vet att man har en skuld att betala dit pengarna (tiden) egentligen borde gå.

Varje gång jag använder tiden som jag vill spendera den, har jag ångest för att jag vet att jag egentligen borde göra något annat.


När jag blir stor ska jag bli en tidspirat, som bara springer runt med all tid i världen för att jag tjyvar den av andra. BE AFRAID

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tidspirat låter som det coolaste jag någonsin hört talas om! Jag är på!

Anonym sa...

Haha jag kan sticka ut ett öga på dig imorgon i väntan på kaffet så kan du bli en riktig pirat på en gång =) Ska det göras så ska det göras ordentligt!

/Yabby